Laleh släpper sitt mest personliga album "Kristaller" den 16 september

Lalehs nya album ”Kristaller” släpps fredagen den 16/9 och föregår den nya singeln ”Aldrig Bli Som Förr” som släpps på alla digitala plattformar och radio imorgon fredag 2 september.

Första singeln ”Bara få va mig själv” har sedan release i våras spelats flitigt på radiostationer landet runt, streamats över 23 miljoner gånger och passerat 4 xPlatina på Spotify och ligger fortsatt 1:a på Svensktoppen efter 16 veckor.

Laleh är för närvarande bosatt och verksam som artist och producent i Los Angeles, USA och gör ett nedslag kring release av "Kristaller". För att sedan komma tillbaka till slutet av oktober då de är dags för att tillsammans med sitt band och en sinfonietta på 30 musiker under ledning av dirigenten Hans Ek åka på en arenaturné med start den 28/10 i Göteborg.

Hyllningarna har strömmat över singeln ”Bara få va mig själv” och intresset att se Laleh live i höst är enormt. För ett tag sen blev Hovet i Stockholm helt slutsålt och tack vare det stora intresset flyttades konserten i Stockholm den 11 november till Ericsson Globe.

Hennes nya album ”Kristaller” är Lalehs mest personliga album och innehåller 10 spår där Laleh blandar friskt mellan svenska och engelska på hennes uppskattade och säregna vis.

Tracklist "Kristaller":

25/11 Linköping, Saab Arena

26/11 Sandviken, Göransson Arena

27/11 Karlstad, Löfbergs Arena

Boka biljett eller läs mer på www.laleh.se/kristallerturnen

Följ Laleh online:
InstagramTwitterFacebookYoutube

Bif högupplösta bilder för nedladdning, för mer info & kontakt med Laleh hör av er till:

Helene Wigren PR & Beyond tel. 070-7527605 eller mail.

Helene.Wigren@prbeyond.se