Lily Allen aktuell med nya albumet “No Shame” och spelning på Way Out West

Lily Allen är tillbaka och åter albumaktuell, det nya kritikerrosade albumet ”No Shame” släpptes tidigare i juni och har redan hyllats världen över. I sommar välkomnar Göteborg och Way Out West Lily Allen till Slottsskogen där hon kommer att uppträda på fredagen.

”Allt till de sötaste Spice Girls-melodier. ”Trigger bang bang”, tillsammans med nya vännen Giggs, kan till exempel sola sig bredvid Allens finaste pophits.” – Aftonbladet

”På nya albumet har hon gjort helt om, återknyter till debuten och sjunger bättre än någonsin.” – Dagens Nyheter

”Ny hårfärg – men fortfarande lika färgstark. Lily Allen är tillbaka.” - Expressen

Det nya albumet ”No Shame” är resultatet av en skilsmässa och ett producentbyte och präglas till stor del av hennes personliga upplevelser. Inför det nya albumet har Lily samarbetat med Fryars, Mark Ronson, Vampire Weekends Ezra Koenig, Burna Boy, P2J och Cass Lowe. I de nya låtarna skriver hon bland annat om ensamhet, depression och föräldraskap och förenar texterna med en ljudbild som påminner om det framgångsrika debutalbumet ”Alright”.

”Lost My Mind” är den senaste singeln från albumet och musikvideon regisserades av Myles Whittingham som även regisserade den musikvideon till den första singeln från albumet ”Trigger Bang". Se musikvideon till ”Lost My Mind” här.

Lyssna på "No Shame" här.

• lily allen