”Macho Man” – Ny singel från Konstantin

Konstantin släpper singeln ”Macho Man” som denna gång gästas av både Ayla Shatz & Cleo.

Den unge men ack så lovande DJ och producenten Konstantin släppte tidigare i år låten ”Paper” som var en reaktion på det som vi alla såg omkring oss. Papperslösa som flydde för sina liv, detta tydligare i Malmö än någon annanstans i Sverige.

Denna gång har Konstantin och Ayla Shatz tillsammans skrivit en inte alls så politisk låt men ändå en med ett ställningstagande, - Macho Man handlar om en macho-kultur som vi alla stöter på dagligen.

Konstantin har under tiden han jobbat på sitt egna material gjort ett flertal remixer samt producerat till andra.

Under sin uppväxt spelade Konstantin gitarr samtidigt som han inspirerades av den svenska musikscenens elektroniska artister. Inte långt därefter påbörjade han London’s SubBass Academy of Electronic Music för att fortsätta finslipa sina egna färdigheter. Experimenten i studion fortsatte väl på plats hemma i Sverige och för att utveckla sitt sound har detta inneburit sena kvällar och långa sessioner. ”Det är mer eller mindre livet. Om jag inte sover är jag i princip i studion” säger han.

House och EMD har fått mindre fokus i det nya materialet. ”Jag tycker om att lyssna på det typen av musik men det var inte samma sak i skapandet – mitt hjärta var inte med i det”. Istället har trap vuxit sig starkare och inspirerat hans skapande.

Konstantins remix på Galantis - Runaway (U&I) blev hans genombrott och succén fortsatte därefter med remixer på bland annat Swim’s ”Next to Me” och The Chainsmokers ”Roses”.