​Mahalia släpper efterlängtat album – ”Love & Compromise” ute 6 september

Efter att nyligen utannonserat en Europa-turné avslöjar Mahalia sitt nya album ”Love & Compromise” som släpps den 6 september. På det kommande albumet återfinns de tidigare släppta singlarna ”I Wish I Missed My Ex” och ”Do Not Disturb” som streamats över 22 respektive 7 miljoner gånger.

Det nya albumet har producerats av Felix Joseph och kommer att gästas av artister som ännu avslöjats. Under sommaren 2019 kommer Mahalia uppträda att på ett flertal festivaler inklusive Glastonbury och göra ett framträdande med den legendariska Ms Lauryn Hill på Blenheim Palace den 21 juni.

Sunday Times - “Star in the making”

Stylist - “One of the coolest women in pop”

NME – “Rising British R&B artist Mahalia has all the makings of a star.”

Line Of Best Fit – “Mahalia looks set to define British music in 2019.”

Evening Standard – “Destined to be a star”

Mahalia signades redan som 13-åring och hade stor framgång med sina låtar "Sober", som är hennes debutsingel och släpptes sommaren 2016, samt "One Night Only" från hennes välrenommerade EP från 2018 ”Seasons”. Trots sin unga ålder, 20 år, har Mahalia blivit en favorit i Storbritannien, hon finns med på YouTubes lista “One To Watch” och blev den enda artisten som tippades för BRITs Critics Choice Award och BBC Sound Poll-kortlistorna under samma år.

Love & Compromise – Låtlista
1 .Hide Out