​Martin Björk följer upp succén med nya singeln "Body Like That"

DJ:n och producenten Martin Björk har under senaste året fått stor uppmärksamhet för sin debutsingel ”Ricochet” som klättrade raka vägen upp till förstaplatsen på iTunes och tredjeplatsen på Digilistan. Även uppföljarsingeln ”The Unusual” tog sig hela vägen upp till toppen på iTunes. Båda singlarna har spelats på NRJ och blivit anthems på klubbgolven runt om i Sverige. Martin har under senaste året turnérat både i Sverige och utomlands.

Uppmärksamheten och framgångarna har lett till en World wide deal med skivbolaget Warner Music och idag är det dags för release av nya singeln ”Body Like That”. Nedräkningen till releasen har fått support av Sveriges kändiselit där bl.a. Danny Saucedo, Lena Philipsson, Carl Deman och Ola Rapace har tolkat låten på Instagram. Under fredagsmorgonen premiärspelades låten av Martin och sångaren Ninos Hanna på restaurangen Buco Nero för speciellt inbjudna gäster.

- "När vi gick in i studion hade jag egentligen bara ett mål och det var att göra en låt som ligger rätt i tiden och samtidigt ha något unikt. Det tycker jag vi har lyckats med. Sen att ett av världens största skivbolag ville signa den är bara en sån enorm bekräftelse på att vi gjort något bra. Jag kunde inte vara stoltare", säger Martin Björk om låten.

”Body Like That" är skriven av Martin Björk tillsammans med Andreas Öberg, Jacob Stjernspetz och Ninos Hanna som även sjunger på låten. Ninos Hanna är främst känd för sina samarbeten med internationella stjärnor som Pitbull, Mohombi, Nicole Cherry och Jay Sean

"Body Like That" i Spotify

Presskontakt: Ellen Fjæstad