MATOMA SLÄPPER NY SINGEL OCH KOMMER TILL SVERIGE

Nordens hetaste DJ och houseproducent Matoma är tillbaka med sin andra singel ”Feeling Right (Everything Is Nice)” som släpps idag. Singeln är en mix av jamaicanska dancehall-artisten Popcaan’s hit ”Everything Nice” från förra året. Med på låten är också stekheta Washington D.C.-baserade rapparen Wale.

På kort tid har norske Matoma lyckats fånga världens uppmärksamhet med sina unika tropiska tolkningar av allt från klassiska hiphop-låtar till moderna poplåtar. Med över 90 miljoner spelningar på Spotify var hans första singel ”Old Thing Back (ft. Ja Rule, Ralph Tresvant)” en sommarens absolut största hits. Matoma har sedan dess samarbetat med världsstjärnorna Jason Derulo och Jennifer Lopez på världshiten ”Try Me”, som fram till idag har över 50 miljoner speningar på Spotify.

I höst befinner sig Matoma på turné i USA, men i början av 2016 kommer han till Skandinavien”Everything Is Nice”-tour där han gör fyra stopp i Sverige; Borlänge, Örebro, Norrköping och Stockholm.

Lyssna på "Feeling Right (Everything Is Nice)" i Spotify

Matoma – Everything is Nice Tour Dates:

8 jan – Ålesund, Terminalen (NOR)

9 jan – Kristiansand, Kick (NOR)

14 jan – Århus, Train (DK)

15 jan – Örebro, Ritz

16 jan – Borlänge, Liljan

21 jan – Köpenhamn, Store Vega (DK)

22 jan – Stavanger, Hall Toll (NOR)

23 jan – Bergen, Peer Gynt (NOR)

29 jan – Norrköping, Kopparhammaren

6 feb – Stockholm, Debaser Medis