Medina gör Sveriges officiella VM-låt och är aktuella med nytt album!

Medina har fått äran att göra Sveriges officiella VM-låt. Låten heter ”Marken Under Oss” och den släpps idag.
Lyssna på låten här: https://open.spotify.com/track/629WnALgXOja4rQIKbsobz

Den 24 april släppte Medina även ”Tills vi koolar”, låten som redan ligger högt på Spotify och spås bli en av sommarens stora hits.
Se videon till låten här: https://www.youtube.com/watch?v=FZuKoEndu6M
Spotify:https://open.spotify.com/track/1scUUmRTTwhzh4niMb2i5u

Albumet ”Haffla Avenyn” släpps den 29 maj och på skivan finns förutom ovan nämnda låtar även singlarna "Se på mig nu" (som sålt dubbel platina) och "Doga Doga (feat Arash)". Andra artister som gästar albumet är Kaliffa och Dani M.

Tracklist Haffla Avenyn:

1.HAFFLA AVENYN
2.KOMBI
3.TILLS VI KOOLAR
4.KLIMAX FT KALIFFA
5.VAPENVILA FT DANI M
6.FRIHET
7.EN MINUT BABA
8.SE PÅ MIG NU
9.DOGA DOGA FT ARASH
10.MARKEN UNDER OSS

Medina ger sig som vanligt ut på en omfattande sommarturné. För alla datum, se bandets Facebook

Hiphop-duon Medina består av Sami Rekik och Ali Jammali och de slog igenom med "Där Palmerna Bor" 2012 och ”Miss Decibel” 2013, som kammade hem fyrdubbel platina. Medina har sammanlagt streamats över 100 miljoner gånger på Spotify och har nominerats till flera betydande musikpriser.

Presskontakt:
Warner Music