​Miriam Bryant gör succé i TV4:s Så mycket bättre

I lördags var det säsongspremiär för TV-programmet Så mycket bättre där Miriam Bryant medverkar tillsammans med artisterna Niklas Strömstedt, Lisa Nilsson, Sven-Bertil Taube, Kleerup, Ison & Fille samt Jenny Berggren från Ace of Base. I första programmet tolkade artisterna låtar av Niklas Strömstedt, Miriam Bryant gjorde en egen version av ”Sista Morgonen” – ”One Last Time”. Låten gick direkt in som #1 på iTunes och ligger redan #6 på Spotifys topplista.

Lyssna på ”One Last Time” här.

Stjärnskottet Miriam Bryant, 24 år, är en låtskrivare och sångerska som på kort tid har gått från att vara en av Sveriges mest lovande artister till att numera tillhöra yttersta toppskiktet inom svensk popmusik. 2012 släppte hon sin första singel ”Finder's Keepers” och blev genast ett namn på allas läppar. Sedan dess har hon hunnit släppa två album och turnérat med Kent.

2013 nominerades Miriam till P3 Guld som Årets nykomling. Detta efter att ha släppt singeln ”Push Play” från debutalbumet ”Raised In Rain”, som var en av radiokanalens mest spelade låtar det året och sålde platina i Sverige. Framgångarna i Sverige har även smittat av sig utomlands och Miriam har bland annat framträtt i Jimmy Kimmel show och på MTV movie awards.

• miriam bryant