Miriam Bryant släpper egen version av Zedd-samarbetet "Find You"

Miriam Bryant har på kort tid gått från att vara en av Sveriges mest lovande artister till att infria de högt ställda förväntningarna, och mer därtill.

Med en naturlig talang för låtskriveri och en sångröst och närvaro som lämnar få oberörda har Miriam tagit en välförtjänt plats i popvärldens finrum. Singeln ”Push Play” från debutalbumet Raised In Rain (2013) sålde dubbel platina i Sverige och blev en av P3:s mest spelade låtar 2013, vilket även gav henne en nominering till P3 Guld som årets nykomling.

Nu är Miriam Bryant nyss hemkommen från en riktig succévår i USA där hon bl a medverkat i flera hyllade showcases i Los Angeles samt framträtt i Jimmy Kimmel Show och på MTV Movie Awards tillsammans med Ellie Goulding, Zedd och Matthew Koma. Samarbetet med den hypade EDM-producenten Zedd resulterade i hitsingeln ”Find You” feat. Matthew Koma som även är ledmotiv till filmen Divergent (2014) och som Miriam nu släpper en egen version av.

-  Det började med att Anton (Zedd) hade spelat in ett sjukt fint pianotrack som han skickade till mig från sin iPhone och jag visste direkt att jag ville skriva på det. Jag skickade över mina idéer och sen fortsatte vi skriva i studion i LA. Ingen av oss visste vad det skulle bli av det men till slut resulterade det i ”Find You”. Matthew Koma och Victor Rådström, som jag skrivit tillsammans med sedan början, har också varit med och skrivit på låten. Samarbetet med Zedd känns väldigt organiskt och växte fram ur delad respekt för varandras musikalitet, säger Miriam Bryant i samband med släppet av sin egna version av singeln.

Miriam är även aktuell som en av gästartisterna på Kents egna festival #Kentfest som går av stapeln 15 juni på Gärdet och därefter åker Miriam Bryant ut på en egen stor sommarturné.

Lyssna på "Find You"
Spotify - Miriam Bryant – Find You
iTunes - http://bit.do/nzra
WiMP - http://bit.do/nzrc