​Moe C är här med bangern ”Kolla på henne"

Moe C har siktet inställt på sommaren 2018 med bangern ”Kolla på henne".

Moe C är uppvuxen i Malmö av föräldrar som kommer från Palestina och Libanon. Sedan länge har han använt musiken som ett verktyg för att samla inre kraft. Musiken har givit honom hopp som han inte trodde var möjligt, och Moe C menar att det är något som är väldigt viktigt för honom som har växt upp i en tuff miljö i utanförskapsområden.

”Äntligen är det dags för mig och visa upp det jag står för. Jag vill förmedla fest, energi, dans tillsammans med sommarens fetaste beats. 'Kolla på henne' är bara början!" säger Moe C.

Hade det inte varit för musiken och människorna som trott på Moe C så hade vägen framåt varit mycket tuffare.

Moe C har alltid trott på sig själv och satt upp höga mål i sitt liv. Han hade tidigt en karriär som boxare och kom som bäst trea i SM. Han var även deltagare i TV4´s X-factor 2012 med duon Grit Licks som fick skivkontrakt med Sony Music och släppte låten ”Fest Hos Abdullah”.

Det senaste året har Moe C hittat flytet och produktiviteten i sin studio i Trelleborg och många låtar är redan färdiga. Det första smakprovet kommer här och heter ”Kolla på henne”

Se videon här.