Nico & Vinz gör succé med” Am I Wrong” i USA!

För ett år sedan släppte norrmännen Nico & Vinz, tidigare kända som Envy, singeln ”Am I Wrong” i Norden. Låten blev en braksuccé med toppplacering i samtliga länder. I Sverige ligger låten fortfarande högt på såväl radiolistan som Spotify top 100.

I höstas signerade duon ett världsomspännande singelkontrakt med ett av världens största skivbolag, Warner Bros US och nu har låten lanserat i USA, och även där gör den succé. Redan efter två veckor har låten tagit sig upp till #26 på en av världens viktigaste hitlistor, Billboard Hot 100. Låten har även tagit sig in topp 10 på amerikanska iTunes-listan samt att videon till låten har över 10 miljoner visningar på YouTube.

• nico and vinz
  • am i wrong