NONONO släpper debutalbumet ”We Are Only What We Feel” 24 mars

NONONOs framgångar är ett faktum, gruppen har på mindre än ett år lyckats få en stor hype och en världshit via singeln ”Pumpin Blood”. Singeln har sålt i över 700.000 exemplar och i mars släpps det efterlängtade debutalbumet”We Are Only What We Feel”.

NONONO består av vokalisten och låtskrivaren Stina Wäppling och producentteamet Astma & Rocwell (Tobias Jimson ochMichel Flygare).  Astma & Rocwell har jobbat tillsammans i flera år, framför allt med hiphop, och letade efter en vokalist till ett nytt projekt. Via deras gemensamma musikförlag blev de introducerad för Stina och de klickade direkt. NONONO skapades - ett band vars namn syftar till en viktig filosofi för dem; att säga nej för att kunna göra det som känns helt rätt.

”Vi ser det som något väldigt positivt, att ha mod att säga nej till saker du inte riktigt tror på. När någon säger nej till ett jobb eller en relation tolkas det oftast som något negativt, men det betyder att du istället kan starta något nytt” säger Stina.

”Like The Wind”, första låten som gruppen släppte, blev uppmärksammad av några av världens viktigaste musikforum, såsom The Guardian, Popjustice och Hypetak för att nämna några. Detta blev början till något stort och i april släpptes singeln ”Pumpin Blood” som fortfarande spelas spelas flitigt på radiostationer runt om i världen. Framgångarna med ”Pumpin Blood” har öppnat flera dörrar och gruppen har spenderat en hel del tid i såväl USA som Europa för spelningar och promotion. Bland annat framförde de ”Pumpin Blood” på Jimmy Kimmel Live, en av USAs största TV-shower. Programmet har tidigare haft besök av storheter som Justin Timberlake, Paul McCartney och Robyn.

Den 24 mars släpper gruppen sitt debutalbum“We Are Only What We Feel”, spåren på albumet är en sammanfattning av tiden gruppen haft tillsammans. Musiken är väldigt styrd av årstider och känslor som de haft under det senaste året, ett musikaliskt experiment där de tillåtit sig själva att jobba helt utan regler och inspirerats av varandra.

We Are Only What We Feel”släpps digitalt den 24 mars och fysiskt den 26 mars.

NONONO är Grammisnominerade till ”Årets låt” och ”Årets Nykomling”

Se framförandet på Jimmy Kimmel Live här.

WiMP: http://wimpmusic.se/wweb/track/19702777
iTUNES: https://itunes.apple.com/se/album/pumpin-blood-single/id632750484