NONONO släpper drömska ”Lost Song” idag

Den 1 september släppte trion NONONO den efterlängtade singeln ”Masterpiece”. Detta efter att bandet tagit ett break till följd av två intensiva år fyllda med resor, TV-framträdanden och internationella turnéer i kölvattnet av sina stora framgångar med hitsingeln ”Pumpin Blood". Idag släpper de ”Lost Song” som var den första låten de skrev tillsammans när de återförenades. Den handlar om att hitta tillit i sig själv efter en tid av vilsenhet och den är i mångt och mycket inspirerad av bandets inre resa.

Sångerskan och låtskrivaren Stina Wäppling berättar:

”Tobias spelade tracket till Lost Song för mig i bilen då jag just hade kommit hem från Indien och jag slogs av att det lät som Indien och kändes som så många av de känslor jag hade gått igenom i det där landet långt långt hemifrån. Lost song handlar om att tappa tilliten till livet, och att återfå den. Den handlar om rädsla och att känna sig identitetslös men också om att återfå en grundtro som handlar om att vara, att det precis som ett träd eller ett barn vet räcker med att bara finnas till. Man behöver inte rättfärdiga eller ursäkta sin existens. För mig är den känslan viktig att inte glömma och den har gett mig en massa styrka, så jag hoppas kunna förmedla och dela med mig av den känslan!”

Lyssna på ”Lost Song” här.