Nu kommer albumet som beskriver Tommy Körbergs liv

I oktober släpptes Tommys uppmärksammade självbiografi Sjung tills du stupar. Den är hans egen öppenhjärtiga, bitska och filosofiska berättelse om sitt liv; om hur och varför Tommy Körberg blev Tommy Körberg.  Nu följs boken upp av albumet med samma namn.  14 november släpps Sjung tills du stupar på Metronome (Warner Music).

Bland sångmaterialet märks t ex Jag bor i en skyttegrav, som i original heter I Live On A Battlefield av Paul Carrack/Nick Lowe, men som här förses med svensk text av Peter LeMarc. Vackra If I Were Brave av Shawn Colvin döps om till De älskande på Gröna Lund med text av Tomas Andersson Wij. Dessutom hittar vi Nu kan jag gå ut och möta världen av Mikael Wiehe samt Evert Taubes Röster ur natten. Ett urval gjort för att musikaliskt spegla livet som det beskrivs i Sjung tills du stupar.

Albumet är producerat av Johan Liljedahl och inspelat i Stureparken Studio. De fina illustrationerna är gjorda av Kristin Lidström.

Kontakta Camilla Bjering på Warner Music för mer information, eller om du vill prata med Tommy.

• tommy körberg

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.