Ny singel från Casper The Ghost – ”Let me know”

Casper The Ghost, duon bestående av Casper Brodin och producenten Victor Hillbom har det senaste året stadigt växt och engagerat en allt större publik. Efter att ha blivit upptäckta tack vare konsertklipp som spridits i sociala medier har duon på bara några år hunnit bli utsedda till Hudikskalaset bästa spelning någonsin, snart ha streamat sitt första guld och släppt en EP. Nu är det dags för en ny singel – Let Me Know.

Let Me Know är duons första singel sen i somras. En emotionell låt med hög igenkänning för alla som någon gång varit i en relation där man kanske inte är helt säker på vart man har sin partner.

”Let me know är en låt jag tror många av våra fans kan känna igen sig i. Vi har försökt sätta ord på känslan av att vara med någon men inte vara helt säker på vad den andra personen vill. Det kan vara en sjuk stress och något som gör att man känner sig galen. Samtidigt så tycker jag det är en fet produktion och en vibe som känns väldigt mycket oss. Jag tror och hoppas att våra fans tar den till sig.” – säger Casper.

Just den speciella relationen mellan fans och artist är en stor del av Casper The Ghost. Från att ha blivit upptäckta tack vare klipp som spridits i sociala medier till att idag sälja slut merch inför varje spelning. När man gjorde comeback på Hudikskalaset i somras fick Casper uppträda i bar överkopp efter att ha gett bort sin egen merch till ett ungt fan som blivit utan.

”Casper The Ghost är något mycket större än bara Casper och jag. Våra fans har varit med oss från dag ett och vi känner hur det växer hela tiden, Let Me Know och varje låt vi gör är för de som hör av sig, kommer på spelningarna, rockar vår merch och streamar vår musik.” – säger Victor

”Let Me Know” är skriven och producerad av Casper Brodin, Victor Hillbom och Simon Jonasson och släpps 27/9 på alla plattformar. Casper The Ghost kommer under hösten släppa mer musik och till våren planeras fler livedatum och ett större samlat släpp av musik.