Nya duon Doff & Yaya släpper singeln "Datch"

Doff & Yaya är namnet på en duo som i ung ålder träffades på Dalens Boxningsklubb i Stockholmsförorten Enskededalen. Både Dennis Olofsson (Doff) och Johannes Lindholm (Yaya) har sina rötter i Sverige och Gambia, vilket är någonting som tydligt hörs i deras musik. Under stökiga tonårstider var det kärleken till kampsporten och musiken som höll de båda på rätt spår. Efter flera år av mixtapes och häng i studion tog musiken fart på allvar när duon presenterades för Jens Malmlöf från bandet Hoffmaestro, via Yaya´s äldre bror artisten Kaliffa. Samarbetet klaffade direkt och ett modernt sound med tydliga spår av hiphop, dancehall och afrobeat utvecklades. Doff & Yayas första singel "Datch" är en modern dancehalldänga, med en klassisk svensk poprefräng. I videon till "Datch" medverkar förutom Doff & Yaya Kaliffa, Denz och Näääk, se videon här

”Datch” släpps via Slim Gillmars Enterprises/ Warner Music Sweden den 20 januari. Låten är skriven av Johannes Lindholm, Dennis Olofsson, Jens Malmlöf och producerad av Jens Malmlöf.

Lyssna på "Datch" här