​Ola Salo är tillbaka!

Ola Salo är en av våra absolut största entertainers, en estradör med en unik röst och även en stor talang som låtskrivare. Nu ger sig Ola tillbaka in i popmusiken som soloartist och idag släpps singeln ”I Call Your Name”.

Ola har jobbat med Charlie Storm, som tidigare varit producent för bland annat Håkan Hellström, Henrik Berggren och Hurula. ”I Call Your Name” är startskottet för en ny musikalisk inriktning som vi kommer att få höra mer av framöver.

- "I Call Your Name" är en sång om hängivelse, berättar Ola. En slags religiös hymn om mänsklig kärlek. Vi har försökt få till en smattrande och elektrisk ljudbild med slapbas och mässande sång i centrum. Samtidigt tycker jag det finns drag som lyssnaren kanske känner igen från mina äldre låtar, t ex den ”manande” refrängen och leken med religiös symbolik. Jag är väldigt nöjd med resultatet och längtar efter att få spela den live!

Lyssna på ” I Call Your Name här”.

Ola Salo blev ett namn för svenska folket efter genombrottet med The Ark och sedan dess har han uttryckt sin musik i flera olika former. Inte minst med det numera begravda bandet The Ark, men också som soloartist, i TV-sammanhang som bland annat Så Mycket Bättre samt på musikalscenen.

På söndag ser vi Ola Salo uppträda med ”I Call Your Name” på TV4 Nyhetsmorgon, missa inte det! Samma dag släpps musikvideon, inspelad på en BDSM-klubb i Göteborg.