Oscar Zia släpper låt till fansen

Sedan barndomen har Oscar Zias stora dröm varit att stå på scen och framföra sin egen musik för sina egna fans. En dröm som nu går i uppfyllelse. För att fira detta och tacka fansen för deras stöd så släpper han i samband med turnépremiären på Nalen i Stockholm nya singeln ”Liten”.

”Liten” är precis som de flesta av Oscars senaste släpp en nära och personlig låt om känslorna kring en relation som inte är på topp. I ”Liten” bjuder Oscar in lyssnarna i en värld där man inte riktigt kan lita på att den du älskar vågar visa dig allt.

”Jag skrev ”Liten” som ett öppet brev till personen jag träffade då. Han var bra på allt, alltid perfekt men svår att komma nära. Det kändes som att det alltid fanns en sista spärr och känslor som han gömde. Men nu när jag lyssnar på låten så ser jag mig själv så mycket i texten. Jag är bäst på att vara stark och få allt att verka bra när det egentligen inte är det. Jag vill våga mer, vara ärlig och ha nära till mina känslor. Det är skitsvårt” – säger Oscar.

Låten släpps i samband med Oscars turnépremiär på ett i princip utsålt Nalen i Stockholm, en spelning som följs av uppträdanden på Pustervik i Göteborg och Mejeriet i Lund. Den unga artistens första egna turné. Någonting som varit efterlängtat, från både artist och fans.

”Jag har de senaste åren släppt musik på svenska, väldigt personlig musik. Därför är det så sjukt kul att folk verkar gilla det. För varje släpp jag gör känns det som jag kommer närmre de som lyssnar. Jag är så himla glad att det är så många som vill komma på turnén och vill som tack släppa ”Liten”, så vi kan sjunga den tillsammans på spelningarna.” – Säger Oscar

”Liten” finns tillgänglig att streama på alla plattformar från och med idag onsdag den 26/2. Vill man se Oscar på scen gäller det att snabbt lägga vantarna på biljetter till följande gig:

26/2 – Stockholm, Nalen

28/2 – Lund, Mejeriet