Oscar Zia släpper ny singel – ”Ingen kan göra dig hel”

Det händer mycket kring Oscar Zia, efter att tidigare i höstas ha släppt singeln ”Finns det nån” och öppnat för Linnea Henriksson på Mosebacketerassen är det nu dags för nästa låt. Singeln ”Ingen kan göra dig hel” släpps den 20/9 och följs veckan efter upp av ett uppträdande på P3 Älskar Västerås den 26/9.

Det hörs att den unge artisten haft ett händelserikt senaste år. Fyllehånglen från förra EPn är utbytta mot fyllebråk och känslan av att gå hem tillsammans med nån genom natten är utbytt mot att gå hem ensam, röka tre cigg i rad och plocka upp sin telefon som man kastat i marken samtidigt som man undrar var allt gick fel. Den nya musiken är helt enkelt personligare än någonsin tidigare.

Ingen kan göra dig hel är en av mina favoritlåtar. Jag slänger ansvaret på någon annan, för det kan inte längre vara fel på mig, det måste vara något annat, för jag vänder in och ut på mig själv för att kunna rädda något som kanske inte kan bli räddat, kanske går det inte att laga längre. Det slutar handla om kärlek utan allt bygger istället på rädslan över att det ska slut. Ingen kan göra dig hel är en låt om det man vill skrika ut, det man bara måste få sagt, för att kunna gå vidare från det som suger.”

Veckan efter att låten släpps så gästar Oscar dessutom P3 Älskar som går av stapeln i Västerås för att spela de två senaste singlarna och kanske något ytterligare smakprov från det album som planeras att släppas tidigt 2020.

”Sen jag bytte till svenska så känns det som jag kommer mycket närmare mina egna och mina lyssnares känslor. Det är otroligt att spela de här låtarna live, jag är övertygad om att det finns många flera än jag som vill och kan sjunga med i ”Ingen kan göra dig hel”.”

”Ingen kan göra dig hel” finns från 20/9 tillgänlig på alla plattformar via denna länk: https://oscarzia.lnk.to/IKGDH

”Ingen kan göra dig hel” släpps av Warner Music Sweden.