Oscar Zia släpper singel på svenska – ”Det Går Aldrig”

Hyllade och omtyckta Oscar Zia är tillbaka efter två års tystnad med ny musik, en nytänkande hybrid av dansvänlig pop och mer utmanande r’n’b-soul. På klingande skånska och textmässigt rättfram. I förstasingeln ”Det Går Aldrig” utforskar han sitt nya sound som han arbetat fram under ett års tid, med sin storslagna hitkänsla bibehållen.

”’Det Går Aldrig’ var den första låten jag skrev på svenska. Jag var i en period i livet där jag kände att mycket inte går, stort som litet. Jag var omringad av ja-sägare vilket gjorde mig osäker på vad jag själv kände i olika situationer. Det var frustrerande att inte sitta inne på svaren.” - berättar Oscar.

Oscar har ägnat mycket tid i studion och skrivit sina kommande låtar med bland andra Linnea Henriksson, Julia Adams, Miss Li, Ji Nilsson och duon MADFUN (Madelene Eliasson och Fanny Hultman). Texterna är miserabelt olyckliga, men melodierna är glada. Ljudbilden är hoppfull, elektronisk och med en smutsigare och råare produktion än tidigare. Ett sound som är framtaget tillsammans med producenter som även jobbat med Sabina Ddumba, Daniel Adams Ray, Veronica Maggio, Cherrie, Jireel och Meghan Trainor.

”Det Går Aldrig” är skriven av Oscar tillsammans med Professor P samt producerad av Pontus Persson. Under 2018 kommer Oscar släppa album och ge sig ut på turné med fullt band.

Lyssna på "Det Går Aldrig" här.