Otto Knows nya singel ”Next To Me” gör succé, Otto svarar på fansen frågor via Snapchat

Pressmeddelande 2015-05-20

Den 8 maj släppte den svenska artisten och musikproducenten Otto Knows singeln ”Next To Me”, låten har redan streamat över 2 miljoner gånger på Spotify och ligger redan #18 på den svenska topplistan på Spotify - och klättrar uppåt. Den officiella musikvideon har setts av en halv miljon personer.

Otto röner just nu enorma framgångar med stora radioadderingar världen över. Bland annat har USAs största nationella station Sirius FM playlistat ”Next To Me”. I sommar kommer Otto att spela på stora festivaler såsom Tomorrowland, Creamfields, Summerburst etc. ”Next To Me” ligger #15 på Spotify viral global.

I samband med den globala lanseringen teamade Otto ihop sig med Billboard för att göra en unik chat med sina fans via Snapchat. Fansen uppmanades att skicka in frågor till Otto och frågorna som kom in avhandlade allt från historien bakom hans låtar till hans tekniska studioarbete, och Otto och Billboard samlade sedan frågorna och svaren i en video.

Se videon här:

Den officiella musikvideon till ”Next To Me”:

Presskontakt:
Warner Music