Otto Knows släpper singeln “Dying For You”

Efter succén i somras med ”Next To Me”, som streamats över 50 miljoner gånger världen över, är det nu dags för Otto Knows att släppa singeln ”Dying For You (feat. Lindsey Stirling & Alex Aris)”.

Ottos melodiska dansmusik smälter samman med YouTube-stjärnan Lindsey Stirlings skickliga fiolspel och tillsammans blir ”Dying For You” en känsloladdad hitlåt. Sångaren Alex Aris var tidigare en del av den hyllade duon Max Elto som bland annat är kända för David Guettas låt "Just One Last Time”.

Efter att ha turnérat med Sebastian Ingrosso och skrivit musik tillsammans med Avicii, fick Otto Knows sitt stora genombrott med hiten ”Million Voices” år 2012. Låten blev en succé och fanns representerad på topplistor världen över bara månader efter att den släppts. I juni 2014 kom uppföljaren ”Parachute” som även den blev en stor hit. I Sverige har låten passerat dubbel platina.

Otto stod för årets stora sommarhit ”Next To Me”, som har sålt 3xplatina i Sverige och guld i de andra nordiska länderna. Låten är nominerad till en svensk Grammis för ”Årets låt 2015”.

Den 16 januari uppträder Otto Knows med ”Dying For You” på galan P3 Guld.

Lyssna på ”Dying For You (feat. Lindsey Stirling & Alex Aris)” här:

• otto knows