Peter Bjorn and John släpper nyskapande tre-i-ett musikvideor

Se “One For The Team”, “Gut Feeling” och “Every Other Night” via ett interaktivt klipp,
genom att använda tangentbordet kan man byta mellan de tre olika videorna.

Peter Bjorn and John släppte den 21 september sina tre första singlar från det kommande albumet Darker Days (19 oktober). Idag har bandet premiär och har för första gången en tre-i-ett musikvideo där man genom ett interaktivt klipp som tittare kan se alla tre videorna samtidigt, alternativt välja vilken video man vill titta på genom att välja P för ”One For The Team”, B för ”Gut Feeling” och J för ”Every Other Night”.

Till det unika tre-i-ett-klippet arbetade bandet med deras sedan länge visuella samarbetspartner Ted Malmros från Shout Out Louds, som även ligger bakom musikvideon till Peter Bjorn and Johns tidlösa hit ”Young Folks” vilken har setts över 100 miljoner gånger och gjort sig förtjänt av en svensk Grammis. Utöver den har Malmros även skapat musikvideos åt First Aid Kit, Kygo, Lykke Li och Shout Out Louds.

Det var ett lätt beslut att arbeta med Malmros då det gick i linje med bandets inställning kring albumet Darker Days, vilket var att hålla saker okomplicerade. Det nya albumet som släpps den 19 oktober blir deras åttonde och under processen står de själva för allt låtskrivande och producerande på de 11 låtarna. I höst ger sig Peter Bjorn and John ut på en headline-turné i Europa och USA. Se samtliga datum HÄR.

Se tre-i-ett videon HÄR och se varje video var för sig genom att klicka på omslagen nedan.

"One For The Team"

"Gut Feeling"

"Every Other Night"

Peter Bjorn and John på sociala medier:
www.peterbjornandjohn.com | Facebook | Twitter | www.ingrd.com