Platina för Top Cats

Med debutalbumet Heartache i ryggen bestämde sig Top Cats för att man kanske borde vara med i Melodifestivalen. Det mesta andra hade man ju, trots rätt unga år, redan hunnit med – Top Cats har ju faktiskt funnits till i drygt ett decennium nu. Och när tioårsfirandet lagt sig bestämde sig alltså bandet för att göra Melodifestivalen.

Det var en bra idé, visade det sig. Det tyckte folket också – hade enbart deras röster räknats hade Top Cats hamnat på fjärde plats. Och nu har Baby Doll, bandets bidrag, certifierats med platina i försäljning. Rockabilly går hem i stugorna!

Bandet är som vanligt ute på vägarna hela tiden - det är inte många lediga dagar framöver! För full turnéplan besök http://www.topcats.se/spelningar och vill du prata med bandet kontaktar du Jenny Schyttberg på Warner Music.

• konsert
  • musik
  • rock
  • rockabilly

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.