Rigo i nytt hitprojekt - öppnar för Pitbull!

CrossFire är en relativt ny företeelse i svenskt musikliv om man ser till gruppens sammansättning, men medlemmarna är långt ifrån duvungar i musikbranschen.När Rigo & Cribe träffade Rob i en studio i Stockholm hade de egentligen känt varandra i över 15 år - men tillsammans hade man hittills inte skapat något. Så nu var det dags! Just nu är gruppen högaktuell med sin egen version av klassikern "Hot Hot Hot", där de gästas av dancehall-legenden Elephant Man. Singeln släpps 19 maj.

CrossFire består av Rigo i front, som officiell MC och sångare. Cribe och Rob producerar och står för DJ-andet.

Förutom att producera och spela skivor är CrossFire en mycket uppskattad öppningsakt som bland annat tidigare har setts innan storheter som Chris Brown och Elephant Man. I maj är det dags igen, denna gång öppnar man för Pitbull:
3 maj Centrum scene i Oslo
4 maj Arenan, Fryshuset i Stockholm

Första singeln Lady gick upp till Svenska Singellistans sjätteplats under 2008, men har i samarbete med svensk-chilenska Mendez toppat listorna i Chile där den blev en massiv succé och låg etta i en månad. Uppföljarsingeln On Fire intog förstaplatsen på Swedish Dance Chart i veckor samt låg högt i toppen under flera månader.

Nu jobbar CrossFire på sitt debutalbum, som beräknas släppas under hösten.

Om CrossFire:
Rigo:
Medlem i Infinite Mass sedan 1991, men var även medlem i banbrytande rapgruppen Latin Kings. Bror till Cristian Cribe Pencheff som han 1997 startade oberoende musikbolaget Topaz Sound med. www.topaz.se
Cribe:
Medlem i Infinite Mass och huvudproducenten i Topaz Records. Cribe ligger bakom all grafisk design, albumomslag, hemsidor etc för CrossFire och Topaz akter.
Rob:
Fd medlem i världskända duon Rob'n'Raz. Är hittills den enda svenska artist som framträtt på legendariska Apollo Theatres scen i Harlem.

CrossFire finns självklart tillgängliga för intervjuer, kontakta Jenny (press) eller Bosse (radio).

• crossfire

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries.