Sabina Ddumba tar sitt kritikerrosade album på vårturné

För mindre än en månad sedan släppte Sabina sitt hett efterlängtade debutalbum Homeward Bound som fick kritikerna att jubla. Jan Gradvall kallade det "Årets Klokaste Album" och Nöjesguiden skriver att "Sabinas aura av världsvan vishet genomsyrar stora delar av albumet". På fredag gästar hon säsongsavslutningen av Skavlan och med det kritikerrosade albumet i bagaget kommer Ddumba åka ut på en omfattande vårturné 2017, med namn Homeward Bound Tour.

”Studion är kul, PR- arbetet är kul, men … Jag gör allt detta för att få spela live och möta publiken. Jag har som roligast när jag står på scen och jag älskar att spela live. Jag har fullt band med mig och jag satsar allt på min liveshow. Nu har jag äntligen släppt mitt debutalbum och jag längtar att få spela mina låtar för er.” säger Sabina.

Sabina Ddumba släppte år 2015 hitsinglarna ”Effortless” och ”Not Too Young” med vilka hon belönades en Grammis och P3-guldpris för Årets Nykomling. Samma år turnérade hon även runt Norden och fick ett erkännande som en liveartist av rang.

Biljettsläpp fredag 25e november kl 10.00.

Med som support på turnén är Leslie Tay.

TURNEDATUM:

18:e mars Gävle Gävle Konserthus

22:a mars Uppsala Uppsala Konsert & Kongress

24:e mars Göteborg Pustervik

25:e mars Malmö KB

30:e mars Helsingborg The Tivoli

31:a mars Örebro Frimis Salonger

6:e april Västerås Västerås Konserthus

7:e april Linköping Linköping Konsert & Kongress

8:e april Lund Mejeriet

12:e april Stockholm Cirkus

13:e april Vara Vara Konserthus

*Fler datum tillkommer

Lyssna på Homeward Bound HÄR.