Samir Badran debuterar med egen singel

Idag debuterar Samir Badran som soloartist med ”Vet att du vill ha mig”. Samir har skrivit text och musik tillsammans med Kevin Högdahl, som även gästar på låten. Den är producerad av Pontus Frisk.

Samir Badran är en av Sveriges största profiler på sociala medier och har de senaste tre åren även etablerat sig som en av Sveriges mest framgångsrika popartister genom popduon Samir & Viktor. Samtliga utav duons fem singlar har legat Top10 på Spotify, de har tagit sig till final i Melodifestivalen två gånger samt legat etta på Spotify med låten ”Bada Nakna”. Dessutom stod Samir & Viktor för en av de största sommarplågorna förra sommaren med ”Saxofuckingfon” som fram till idag har sålt trippel platina i Sverige och platina i Norge.

Samir har idag ett av Sveriges största konton på Instagram med över en halv miljon följare, en nystartad YouTube-kanal som på drygt en månad nått 70.000 prenumeranter, samt ett stort Snapchat-konto. Dessutom kommer han vara aktuell under våren med sin nya serie ”Samir Badran - Vägen till toppen" på Dplay.

Låten ”Vet att du vill ha mig” skulle till en början endast släppas på Samirs YouTube-kanal men tack vare fantastisk respons från fansen släpps nu låten som Samir Badrans debutsingel.

Lyssna på Samir Badran feat. Kevin ”Vet att du vill ha mig” här.