​Samir & Viktor släpper singeln ”Karantän” medans de sitter i karantän

Efter en kvarts miljon streams fortsätter Samir & Viktor att göra succé. Nu släpper de singeln ”Karantän” ihop med norska popstjärnan TIX. Låtens anspelar på världens situation just nu och hur den påverkar oss alla. De sjunger om att de sitter hemma utan lön och skypear med sina vänner och att sommarens resor och planer är inställda – allt på typiskt Samir & Viktor-vis med härliga melodier och ett somrigt sound. Låten släpps ihop med en lyric video som killarna spelade in under inspelningarna i studion och TIX medverkade live genom videolänk.

Låten ”Karantene” är från början en norsk låt med artisten TIX och toppade precis den norska Spotify-topplistan under en månad. Nu släpps den nya versionen med en helt ny text på svenska. TIX är en stor låtskrivare och artist i hemlandet Norge, han har bland annat varit med och skrivit hitlåten "Sweet But Psycho” till den amerikanska popstjärnan Ava Max.

Samir & Viktor har 13 hitlåtar i bagaget; bland annat "Groupie”, "Saxofuckingfon”, Odödlig ",”Bada nakna”, ”Shuffla” och ”Put your hands up för Sverige” – de tre sistnämnda låg alla #1 på Spotifys topplista. De senaste sju åren har de levererat Sveriges sommarplågan varje år, och så även 2020.

Lyssna på låten här:

Se videon här.