​Sanna Nielsen - ”Innan du lämnar mig”

Sanna Nielsen gör just nu ännu en scensuccé när Oscarsrevyn i Stockholm under hösten har flyttat till Lorensbergsteatern i Göteborg, Sanna spelar där med bland andra Robert Gustafsson. Men parallellt kommer ännu en stark singel, i en svit låtar på svenska som inleddes förra året med Svensktoppenplacerade ”Dansar bort med någon annan” och fortsatte med den uppmärksammade ”Inte ok” tidigare i år.

Nya ”Innan du lämnar mig” är en låt med känslomässig sprängkraft på temat att en kärlek faktiskt kan bli FÖR stark.

- För mig är det en oerhört stark berättelse om hur man kan känna i en relation. En relation som är världens bästa men rädslan att mista den är så stor att textraderna ” Fast du är allt jag har, tänker jag gå innan du lämnar mig” blir ens verklighet, säger Sanna om en låt som är följden av ett samarbete med trion Darin, Ollie Olsson och David Lindgren Zacharias.

Sanna fortsätter:

- Jag ser den också som en kärleksförklaring och de här tankarna och känslorna som kan uppstå i en lycklig relation kan jag och säkert många andra relatera till.

- Vi skrev den direkt till Sanna som ett sidospår när vi skrev till Darins album. Vi spelade in allt på Atlantisstudion i Stockholm, som en ”one take” med Sanna direkt. Inget klick. Inget fix, kommenterar David Lindgren Zacharias om bakgrunden till låten.

De senaste åren har Sanna Nielsen ständigt funnits i spotlight. Som vinnare av Melodifestivalen 2014 med låten ”Undo”, senare trea i Europafinalen i Köpenhamn med samma låt och året efter var hon tillbaka i ”Mello” rampljuset som programledare av den svenska Melodifestivalen 2015. Inte minst har hon uppmärksammats som programledare för Allsång på Skansen och som julvärd i Sveriges Television förra året.

Men just nu är det alltså Oscarsrevyn som gått på export till Lorensbergsteatern i Göteborg. Sanna är där givetvis kvällens primadonna. Hennes nummer när hon gör Adeles ”Rolling In The Deep” i full primadonnaregalia, flankerad av revyns åtta dansare är ett av kvällens självklara och bästa nummer.