Sanna Nielsen släpper julalbumet "Min Jul" i samarbete med Coop

Sanna Nielsen har under sina år i rampljuset blivit en av Sveriges mest folkkära artister. Sanna har med sin självklara röst och varma framtoning nått ut i folkhemmen genom framgångsrika medverkanden i bl a Melodifestivalen, ”Så ska det låta”, Allsång på Skansen och kritikerhyllade julturnéer genom landet.

Denna vinter bidrar Sanna Nielsen till att sätta den rätta julstämningen genom släppet av albumet ”Min Jul”. Varvat med klassiska favoriter som ”O helga natt” och ”Ave Maria”  finns helt nya låtar som t ex singelspåret ”Julen närmar sig”,  skriven av Sanna Nielsen tillsammans med Joakim Ramsell.

Julen för mig är så mycket mer än det uppenbara. Och det vill jag visa med den här skivan där jag bjuder på mina tolkningar av såväl gamla som nya julfavoriter, säger Sanna.

Min Jul” säljs exklusivt på Coops butiker över hela landet från vecka 46. Fem kronor per skiva går till biståndsorganisationen We Effect. Albumet finns även tillgängligt digitalt från och med 4 november.

Med start den 22 november åker Sanna Nielsen ut på en efterlängtad julturné tillsammans med Kalle Moraeus och Orsa Spelmän, där de gemensamt bjuder in till en kväll med värme, humor och julstämning. Publiken kan förvänta sig en härlig kväll fylld med klassiska julsånger framförda av några av Sveriges främsta artister och musiker.

Turnéplan

• så ska det låta
  • melodifestivalen
  • coop

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.