Superheta THEOZ släpper nya singeln ”Theori” 28 juni och följer upp med EP i sommar

Den 28 juni är det äntligen dags för THEOZ nya singel ”Theori” och mindre än en månad senare kommer den av fansen så efterlängtade EP:n ”Min Theori”. Det är THEOZ allra första EP och innehåller fem låtar på svenska, succélåten ”Het” från förra sommaren och flera nya favoriter!

THEOZ är redan gammal i gamet, trots sin unga ålder. När han var 11 år var han etablerad som en av de största på Tik Tok (Musical.ly) och har idag 2,1 miljoner följare. Lägg sedan till 222 000 följare på Instagram och 180 000 prenumeranter på YouTube så blir det tydligt att den blivande 14-åringen är en riktig tungviktare på de sociala plattformarna.

Förra årets superhit ”Het” har hittills streamats mer än 9 miljoner gånger och är platinasingel. Den var även den mest sedda musikvideon i Sverige under hela 2018.

Just nu är THEOZ ute på en omfattande turné runt om i Sverige och laddar upp inför EP-releasen den 26 juli. Den 19 juli ser vi honom på Sommarlov och den 10 augusti på Sommarkrysset. En annan höjdpunkt på sommaren händer den 27 juli – då supportar THEOZ Marcus & Martinus i Pildammsparken i Malmö.

"Theori" släpps av Warner Music Sweden.

• singel