Superstjärna i Kina, nu släpper danska Christopher singeln ”Bad”

Efter 700 miljoner streams globalt och sju singelettor på Kinas topplista är danska Christopher tillbaka med nya singeln ”Bad”. Det är hans första släpp sedan succéalbumet ”Closer” från 2016 som nådde platina i Kina och Danmark samt guld i Korea och Taiwan.

Lyssna på nya singeln "Bad" här.

Christopher skrev ”Bad” tillsammans med Alexander Tiderbrink och Lenno under en snöstorm i Stockholm. Tidigt under låtskrivarprocessen kände Christopher att det var något speciellt med låten. "I could feel the energy and the potential of" Bad "from the moment the song started to form - I could not get myself to stop in the middle of the process, so I insisted just to stay on it. Without disturbance, just full focus on see where the song could be taken ".

Den 13 april påbörjar Christopher sin turné med start på Tivoli i Köpenhamn för att två dagar senare uppträda på Shanghais ”Daydream” festival. Utöver detta väntar flera stopp i Korea samt spelningar på flera större danska festivaler.

Trots att Christopher bara är 26 år har han redan hunnit släppa tre album och 15 singlar, varav alla har nått platina eller guld i Danmark. De tre senaste åren har han satsat på sin internationella karriär med fokus på Asien vilket gett tydliga resultat. 2015 blev Christopher utnämnd till ”Most Promising International Artist” av The Chinese Music Awards och har haft hela sju förstaplaceringar på den kinesiska singellistan.