​Sven Ingvars ”Än finns tid att förlåta” ny singel från kommande albumet ”Ingenting är som förut, allt är som vanligt”

Den nya singeln från Sven Ingvars, ”Än finns tid att förlåta", är en nyinspelning av ett gömt guldkorn som bandet i sin originalupplaga spelade in 1978 på LP-skivan ”Vykort från Sven Ingvars.” Den gången stod Sven-Erik Magnusson för sången. I dag är det sonen Oscar Magnusson som finns vid mikrofonen.

Oscar berättar;

”Jag frågade mig; vad finns det för glömda låtar i katalogen? ”Än finns tid att förlåta” var den första låten jag tänkte på, den som satte igång arbetet med plattan. Textens innebörd och pappas fina tonsättning gav oss möjlighet att uttrycka vår saknad, kärlek och glädje i det vi gör”.

Låten är ett av spåren på det nya, albumet ”Ingenting är som förut, allt är som vanligt” som släpps 11 oktober och är Sven Ingvars första studioalbum på nästan 20 år! Albumet verkar i gränslandet mellan "det som var" och ”det som är” och innehåller en blandning av nyskrivet material och nya tolkningar av egna låtar.

”Än finns tid att förlåta” komponerades av Sven-Erik Magnusson. För texten står Ingela ”Pling” Forsman, en av landets mest meriterade textförfattare i pop/schlager-sammanhang, och snart aktuell som mottagare av branschorganisationen Musikförläggarnas hederspris.

Sven Ingvars ”Än finns tid att Förlåta” (Metronome/Warner) lyssna här på Spotify

Den 15 oktober har Sven Ingvars premiär på höstturnén på Cirkus i Stockholm, läs allt om höstens turne nedan.

Bif högupplösta bilder för nedladdning, vill du beställa recensions exemplar av albumet , recensionsbiljetter till tornen eller komma i kontakt med Oscar Magnusson och bandet
hör av dig till:

Helene Wigren, PR & Beyond, Tel 070-7527605 eller helene.wigren@prbeyond.se