​Svensk artist släpper musik under nytt namn

Den hemlighetsfulla guldsäljande svenska artisten Laura Nox släpper idag sin debutsingel ”Save A Little Love”. Hon kombinerar suggestiv elektro, kommersiell indie, melodiösa melodier till tonerna av melankoli och dramatiskt mörker.

Musiken grundar sig i influenser från den brittiska undergroundindien, harmonierna är övervägande mörka – med en modern touch.

Texten i ”Save A Little Love” utforskar den pågående flyktingkatastrofen och hur dåligt den har hanterats politiskt. Låten belyser hur lätt världen tittar bort när saker blir svåra och jobbiga, att vi ofta ignorerar situationer som inte direkt påverkar oss själva.

Lyssna på ”Save A Little Love” här.

”Save A Little Love” kommer att följas upp av mer musik tidigt nästa år.

• laura nox