Svensk rockhistoria återupprepas och firas på utsålt Cirkus i Stockholm

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2019 13:17 CEST

Fr v Ola Gustafsson, Georg Wadenius, Pugh Rogefeldt, Andreas Dahlbäck, Martin Hederos och Jerker Odelholm.

Svensk rockhistoria återupprepas och firas på utsålt Cirkus i Stockholm den 16 oktober. Då framför Pugh Rogefeldt "Ja dä ä dä", albumet som släpptes för i dagarna 50 år sedan och i princip sedan dess har beskrivits som starten för modern svensk rockmusik på svenska.

Den gången backades Pugh i produktion av Anders Burman av Janne "Loffe" Carlsson och Georg "Jojje" Wadenius. Wadenius finns med på gitarr även den här gången, tillsammans med några av Pughs favoriter bland dagens musiker.

Även "Jojje" firar jämnt i höst, den gången 1969 efterträddes Rogefeldt i skivbolaget Metronomes studio av inspelningen av Wadenius barnplatta "Goda Goda" som sedan gavs i december 1969. Båda albumen vann Grammisar.

Den utsålda konserten med Pugh och band 16/10 är den hittills enda bekräftade med konstellationen, men planer finns på att ta produktionen till andra orter i början av 2020.

Metronome/Warner oktober 2019

Peppa inför giget med att lyssna på ikonen här på Spotify

För recensionsbiljett och fotopass till den utsålda konserten på Cirkus hör av dig till
Helene Wigren PR & Beyond