The Black Keys är nummer 1!

The Black Keys med albumet Turn Blue slår rekord och går rakt in på Billboards 1:a plats! Aldrig förr har bandet haft denna framgång och att sätta rekord på sitt 8:e! album är riktigt stort. Svensk media har verkligen rosat Turn Blue med väldigt höga betyg.

Aftonbladet: 4/5

Dagens Nyheter: 4/5

Expressen: 4/5

Gaffa: 4/6

Göteborgs-Posten:  4/5

Den 12 maj släppte The Black Keys nya albumet Turn Blue via Nonesuch Records. Albumet bjuder på 11 nya låtar. Bandet har över 140 Miljoner views på youtube, 4 Miljoner likes på facebook och över 1 Miljon följare på Spotify trots att det senaste hyllade multiplatina albumet El Camino samt Magic Potion inte finns tillgängliga på Spotify.

Turn Blue är producerad av Danger Mouse, Dan Auerbach och Patrick Carney och är till stor del inspelad på Sunset Sound i Hollywood under sommaren 2013.

The Black Keys kommer i sommar att ge sig ut på en omfattande europeisk festivalturné. Besök http://www.theblackkeys.com/ för att se samtliga turnéstopp. I dagsläget är inget datum för Sverige bekräftat men fler datum kommer att annonseras inom kort.

• musik
  • nytt