Timbuktu släpper ny singel och video ”Annie Leibovitz”

"Jag hade kameran i fickan, min framtid i sikte..."

Annie Leibovitz har gjort sig känd genom fantastiska bilder av musiker, Timbuktu har gjort det genom att måla fantastiska bilder med sin musik. Bägge porträtterar sig själva, människorna runt dem och tillvaron i stort på sitt eget vis. Idag släpper Timbuktu en låt som bär den världskända fotografens namn.

"...tänk om en liten del försvinner varje gång vi tar bilder/ tänk om våra gigabyte inte rymmer hela minnet..."
- Jason Diakité

Produktionen står Chords och Oskar Linnros för och låten är den nya singeln från albumet ”För Livet Till Döden” som släpps den 28 maj. Redan imorgon den 24 maj släpps det ytterligare tre låtar från albumet exklusivt via Spotify och innan hela albumet finns tillgängligt kommer det att komma flera smakprov.

Videon är regisserad av geniet Måns Nyman med Guldbaggevinnaren Alexandra Dahlström i huvudrollen tillsammans med Jason själv.

Se videon här: https://www.youtube.com/watch?v=qdcDVYIqtUo

Albumsläppet den 28 maj firas med turnéstart på Gröna Lund samt invigningen av Timbuktus egna foto/videoinstallation på Fotografiska samma dag. En installation som förövrigt kommer finnas kvar ända fram till midsommar.

Turnéplan:
28/5 STOCKHOLM Gröna Lund