Titiyo släpper ny singel på svenska och album till hösten

Titiyo Yambalu Felicia Jah släpper sin tredje singel ”Taxi” från det efterlängtade albumet "Tretton gården" som planeras komma i sin fulla tappning senare i höst.

Denna musikaliska drottning är och förblir trots sina många år i musikbranschen en ständigt återkommande nytänkare och inspiratör på den, i dagsläget, svenska musikscenen. På nya singeln "Taxi" sammanfattas det i textraden: ”Hela Stockholm dansar. Men jag har gjort det där så länge – sedan innan ni började andas.”

Singeln "Taxi" är som namnet avslöjar baserad på en eller många nätters färd genom ett vaket Stockholm. Och precis som genom de två andra singelsläppen ”Drottningen är tillbaka” och ”Solna”* så gläntar vi på Titiyos liv, uppväxt och framväxt. Det finns i detta nya spår puls och riktning – inte minst i den remix av låten som är gjord av producenten Paresse, som släpps samtidigt.

Färden, har Titiyo denna gången delat med en av Sveriges mest självlysande låtskrivare och textförfattare; Jonathan Johansson. Tillsammans med producenten David Lindvall har han skrivit låten som färdigställts med backning av Dante Kinnunnen. Samarbetet har, som Titiyo själv beskriver det, tillkommit genom mycket häng och än mer snack i en källarlokal över kaffe en tisdag likväl som på en skrikig födelsedagsfest i någons lägenhet.

Berättelserna om Titiyos liv, denna gången speglad genom charmigt dekadenta och 80-talsdoftande singeln Taxi finns att ta del av och dansa till från och med fredagen den 14:e augusti.

*Solna är i huvudsak skapad av Martin Renck och Jonathan Johansson vilket inte framgick av tidigare pressmeddelande om låten, vi ber om ursäkt för detta.