TV-profilen Robin Paulsson gör succé med Zlatan-låten

TV-profilen och komikern Robin Paulsson släppte förra fredagen singeln "Abzolut". Låten som är en hyllningslåt till Zlatan och Fotbolls-EM gör nu succé på YouTube och i sociala medier. Dessutom har singeln tagit sig in på Spotify Viral Top 50.

För några dagar sedan laddade några fans upp en video till låten och den har snabbt fått 200.000 views. Hyllningarna till Robins låt strömmar in på YouTube och Twitter och många påpekar att detta är den bästa svenska EM-låten inför Fotbolls EM 2016.

"Årets EM-låt!", skriver signaturen HAD035 på Twitter.

"Bästa svenska EM-låten i år! 3 veckor kvar, ladda!!", skriver David Forsberg på Twitter.

"detta ska ju vara EM låten lätt =)", skriver Andreas Karlsson på Youtube.

"Den riktiga EM-låten", skriver Benjamin Banjo på Twitter.

Robin har gjort sig känd för sina imitationer av Zlatan i sin talkshow "Robins" i SVT och redan i höstas släppte han en hyllningslåt till Zlatan på YouTube. Detta är dock Robins riktiga debut som musikartist.

Låten är skriven tillsammans med hitproducenten Anderz Wrethov som också producerade den. Med textrader som ”Det fransmännen gör med sniglar, det gör jag med motståndarna. Jag äter upp dem” hoppas Robin att låten letar sig in i den svenska klacken under Fotbolls-EM i Frankrike!

Lyssna på låten i Spotify här!

Klicka på länken för att se fan-videon!

• robin paulsson
  • abzolut