Underground-låten som tar Europa med storm

Låten ”East Dream” presenterades för första gången för dance och house-scenen under Amsterdam Dance Event 2014. Låten fick snabbt en stor spridning på de europeiska dansgolven och en enorm hype bland DJ:s.

Bakom projektet döljer sig de två väletablerade italienska producenterna Fabio Cozzi och Giovanni Cocco. Fabio Cozzi har tidigare producerat hits med akter som The Smokers, Mato Grosso, Indiana (”All I Need Is Love”) och T42.

Sångerskan Anna Su är musiker och sångerska och föddes i Thailand men är uppvuxen i Los Angeles. Hon upptäcktes av B-Right genom The Smokers-projektet och man tog tillsammans fram ett sound som förenar traditionell pop/dance med deep house och Anna Sus unika stämma. Gruppens sound har fått stor uppmärksamhet på musikbloggar där man beskriver soundet som ”ett nytt sound som många har väntat på”.

Singeln ”East Dream” släpps i Norden på Giant Records/Warner Music den 30 januari.

Spotify

• anna su