Warner Music & Matte Calliste ”Stadsbild” startar label

Visionen med Stadsbild är att bygga svensk hiphop, soul och att hjälpa fram oetablerade hungriga artister.

”Som en mindre underlabel är ambitionen att kunna vara lättrörlig och testa saker som annars kanske inte är möjliga för ett storbolag samtidigt som tanken är att använda de kontaktnät och marknadsföringsmöjligheter som ett stort bolag som Warner Music kan erbjuda. Warner Music ger mig möjligheten att hjälpa unga talanger att ta sin musik till nästa steg.” säger Matte Calliste

Matte Caliste, uppvuxen i Stockholms förorten Västra Orminge, är känd för den lite äldre hiphoppubliken som rappare och producent i gruppen Fjärde Världen. De senaste åren är det just producentrollen som legat i fokus, med produktioner åt bland andra Näääk, Nimo, Kartellen och Alpis. På den internationella scenen har han producerat spår åt tex Maino, Macklemore och Ras Kass.

”Det är inspirerande att jobba ihop med Matte, snabba puckar och energi tillsammans med ett stort hjärta och passion för svensk hiphop gör det till en väldigt spännande tid framöver.” säger Calle Rydberg, Warner Music

Första artisterna som släpper på Stadsbild är Lani Mo och Rhymes & Riddim.

Stadsbild på Facebook: https://www.facebook.com/#!/Stadsbild

Presskontakt - jesper@gmpromotion.se

Bokning United Stage - dennis@unitedstage.se

Label - info@stadsbild.com

Warner Music – Calle.rydberg@warnermusic.com

• nytt
  • stadsbild
  • matte calliste
  • warner music
  • hiphop
  • soul
  • lani mo
  • rhymes & riddim

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.