Ny VD i Wäst-Byggs Entreprenadverksamhet, Wäst-Bygg AB

Länk till PDF

Wäst-Byggs bolagsstyrelse har idag utsett Ulf Christofferson till ny VD för Wäst-Byggs Entreprenadverksamhet – Wäst-Bygg AB. Han tillträder som VD med omedelbar verkan.

Ulf Christofferson har verkat inom Wäst-Bygg sedan 1990 och har under de senaste åren arbetat som chef för bolagets största affärsområde där han varit med och lyft Wäst-Bygg till den marknadsposition företaget har idag. Ulfs långa erfarenhet av Wäst-Bygg, byggverksamheten och organisationen gör honom till rätt person för att långsiktigt leda verksamheten vidare i Wäst-Byggs anda. Ulf kommer också att fortsätta vårt arbete med den nyligen lagda affärsplanen som grund.

Vi vill samtidigt tacka Jörgen Johansson för det värdefulla jobb han gjort för Wäst-Bygg under sin tid som VD där han inte bara lotsat Wäst-Bygg genom den kraftiga lågkonjunkturen utan också stärkt företagets position på byggmarknaden. Vi är också mycket tacksamma för Jörgens arbete med vår långsiktiga affärsplan som han i huvudsak är upphovsman till.

För mer information kontakta Koncernchef Patrik Ivarson

Jörgen Andersson