H&M for Water-kollektionen är här

H&M lanserar H&M for Water, en Hawaii-inspirerad strandkollektion för hela familjen, där 25 procent av försäljningen doneras till WaterAid och bidrar till att öka tillgången till rent vatten och sanitet i några av världens fattigaste områden.

Kollektionen präglas av en skön semesterkänsla i avslappnad Hawaii-stil. H&M for Water-kollektionen innehåller plagg gjorda av ekologisk bomull och andra hållbara material och kommer att säljas i cirka 200 butiker världen över samt online från och med 31 maj.

H&M har varit en viktig partner till WaterAid sedan 2002 och samarbetet firar 10-årsjubileum i år. Detta har inneburit 25 miljoner kronor till WaterAids arbete vilket har hjälpt över 150.000 människor att få tillgång till dricksvatten, en toalett att gå på och utbildning i hygien.

Helena Helmersson, CSR-chef på H&M säger:
- H&M har stöttat WaterAid och deras arbete för att förbättra tillgången till rent vatten och hygien för världens fattigaste människor sedan 2002. H&M har ett socialt och miljömässigt ansvar i de länder vi arbetar i och vatten är ett av våra fokusområden. WaterAid arbetar I några av de länder där leverantörer till H&M finns och vi tycker därför det är mycket viktigt att vi bidrar till bättre levnadsvillkor för människor i dessa områden. Vi är väldigt stolta över att vara del av ett arbete som gör skillnad och över vårt samarbete med WaterAid.

Håll utkik i din närmaste H&M-butik eller handla online på:
» shop.hm.com