Miss Li + INDISKA = rent vatten!

Artisten Miss Li och INDISKA gick i förra veckan ut med nyheten att de tillsammans gjort en klädkollektion som kommer i höst, och 10 % av intäkterna kommer gå till WaterAid!

Linda (Miss Li) berättar själv via sin Facebooksida:

''Äntligen! Äntligen får jag berätta den trevliga nyheten att jag fått designa en klädkollektion tillsammans med Indiska! Den är inspirerad av 60 och 70-talet och släpps i butik den 7 Augusti!

Det som är så fint är att 10% av försäljningen går till WaterAid och deras fantastiska arbete med vatten och sanitetsfrågor i Indien. Vi i Sverige kan ta rent vatten för givet, men tyvärr är det inte så i alla länder! 768 miljoner människor i världen saknar tillgång till rent vatten och 2000 barn dör varje dag i diarresjukdomar orsakade av orent vatten.

Så WaterAids arbete är livsviktigt och varje plagg som säljs kan förändra många människors liv!

Kramar! Linda''

Kollektionen är inspirerad av 60-talet och går i grönt, guld, orange och gult och kommer innehålla hattar, smycken och kläder. Den kommer finnas till försäljning från och med den 7 augusti och i Indiskas online-shop samt i utvalda butiker.

Bilden är från INDISKA.