Drömmen om miljonerna ger tusentals människor tillgång till rent vatten!

Igår hade Svenska PostkodLotteriet sin årliga förmånstagarutdelning där ett 40-tal förmånstagarorganisationer som på olika sätt arbetar för en bättre värld fick dela på en dryg miljard.

WaterAid, som blev förmånstagare 2012, fick för andra gången ta emot en check från postkollotteriets VD Niclas Kjellström-Matseke, denna gång på 5 miljoner kronor. Vi blev också, tillsammans med Kooperation utan gränser, mottagare av 8,5 miljoner att använda till ett av de "special projects" som PostkodLotteriet valde att stödja i år; "En värdig vardag" i Kampalas slum i Uganda.

”Det är fantastiskt att vi genom PostkodLotteriet och alla svenska lottköpare får möjligheten att uppfylla människors drömmar, drömmen om att kunna ge sin familj rent säkert vatten att dricka.” säger WaterAids generalsekreterare Cecilia Chatterjee-Martinsen.

För mer information om samarbetet mellan WaterAid och PostkodLotteriet, kontakta insamlingsansvarig Susann Henriksson, 08-677 30 04 eller susann.henriksson@wateraid.se