Skulle du dricka smutsigt vatten? 768 miljoner människor har inget val. Låt rent vatten bli årets julklapp!

Välj att ge bort en julklapp som förändrar liv i år. För bara 200 kronor kan du ge en person livslång tillgång till rent vatten och sanitet. Genom att ge bort vatten i julklapp genom www.wateraid.se kan du eller ditt företag ge människor förutsättningen till ett bättre och friskare liv i jul.

Föreställ dig att du varje dag var tvungen att gå 6 kilometer för att hämta vatten till din familj. Det tar dig flera timmar. Tid som du istället kunde använt till att arbeta, tjäna pengar till din familj så att dina barn kan gå i skolan. Vattnet du mödosamt bär hem är inte rent och både du och dina barn blir ofta sjuka. Har ni otur får ni allvarliga infektioner som kan leda till döden. Så ser verkligheten ut för 768 miljoner människor runt om i världen. Men det går att förändra. Genom att stödja WaterAid bidrar du till att fler människor får tillgång till rent vatten och sanitet och därigenom möjligheten till ett bättre liv.

Utan rent vatten hamnar människor i en ond cirkel av fattigdom och sjukdomar, var 40 sekund dör ett barn av vattenrelaterade sjukdomar som kan undvikas genom tillgång till rent vatten. Tillgång till rent vatten och toaletter tillsammans med kunskap i hygien bidrar till att hålla familjer friska, kvinnor och flickor säkra och barn kan gå i skolan. Vatten förändrar allt!

När du köper rent vatten i julklapp från WaterAid får du ett gåvobevis som symboliserar ditt bidrag till rent vatten och ett pysselkit till en vattenflaska att ge bort.

Företag som väljer att köpa sin julklapp via www.wateraid.se/jul2013 kan välja mellan fem olika företagspaket i prisnivåerna från 1 000 SEK till över 100 000 SEK. Julklapparna finns tillgängliga från och med den 11 november.

För mer information och ytterligare bildmaterial, vänligen kontakta:
Johanna Strömberg, Prat PR
08 545 152 41, johanna.stromberg@prat.se