Coop Forum Backaplan installerar Wattguard och sparar både energi och miljö

Coop Forum är Sveriges största stormarknadskedja. Och en av de största butikerna inom Coop Forum ligger vid Backaplan, på Hisingen i Göteborg. Både i butiken och i lagerutrymmen finns det mängder av konventionella lysrör som står tända en stor del av dygnet. För att spara el och miljö har Coop Forum Backaplan under hösten och våren installerat tre stycken Wattguard. Det har medfört en energibesparing på 40-45 procent. Dessutom kommer koldioxidutsläppen att sjunka med 2000 kilo per år.

- När vi blev kontaktade av Wattguard lät erbjudandet som en bra lösning för energibesparing. Jag var kanske lite fundersam först om det verkligen skulle fungera så bra som det lät men det har det gjort, säger Oskar Olsson, driftansvarig på KF Fastigheter Centrumhandel.

För ytterligare information, kontakta:

Jan Flink, marknadschef Swedish Wattguard AB

Mobiltelefon: 0735-19 01 24

Emejl: jan.flink@wattguard.se

Om Wattguard

Wattguard erbjuder en effektiv tjänst som möter det ökande behovet av sänkt energiförbrukning i privata och offentliga verksamheter. Genom att installera Wattguards lösningar kan energiförbrukningen och koldioxidutsläppen i belysningsintensiva lysrörsmiljöer sänkas avsevärt. Installationen är enkel och möjliggör direkta besparingar utan behov av investeringar. Företaget etablerades 2010 och har kontor i Borås, Jönköping, Karlskrona, Malmö och Köpenhamn, Danmark. För mer information, se www.wattguard.se

• Kontrakt, uppdrag

• coop forum