Öppning i Ikanos nya shoppingcenter Avion, i anslutning till IKEA i Umeå

Sveriges första KRAV-märkta kafékedja öppnar strax söder om Umeå centrum. Wayne´s Coffee blir en del av shoppingcentret som byggts i två våningar och har direktingång i båda planen. Daniel Sandström är en mycket framgångsrik franchisetagare av Wayne’s Coffee, som ser fram mot att kunna erbjuda en härlig miljö med tid till avkoppling och umgänge under shoppingrundan. I Avion Shopping samsas butiker, restauranger, kaféer och serviceställen på de 34 000 nybyggda kvadratmeterna. Butiksmixen utgörs av stora kedjor och lokala aktörer.

– Vi är glada att kunna erbjuda Umeåborna och andra, en möjlighet att fika miljövänligt, säger Mats Hörnell, Vice VD på Wayne´s Coffee. Vår mångårige franchisetagare Daniel Sandström öppnar här sitt femte kafé och vi passar på att gratulera till nomineringen för ”Årets franchisetagare i Sverige”. Vi vill samtidigt berätta att Wayne´s Coffee är nominerade till utmärkelsen Årets Franchisekedja 2016.

Wayne´s Coffees KRAV-Certifiering innebär till exempel att kaffet, mjölken, yoghurten och våra mest populära bakverk är ekologiska. På menyn finns en mängd ekologiska och KRAV-märkta storsäljare, som morotskaka, chokladboll och kladdkaka. Totalt finns nu ett femtiotal nya KRAV-märkta eller ekologiska produkter i sortimentet hos våra 91 svenska kaféer.

– Kul att vi kan gå vidare med duktiga framgångsrika franchisetagare som redan finns inom kedjan. Det visar på att det är ett framgångsrikt och fungerande koncept, säger Henrik Lejon, etableringsansvarig på Wayne´s Coffee. KRAV-märkningen kommer också att bidra positivt till mixen i området och ge kunderna Sveriges godaste kaffe.

Wayne´s Coffee är en svenskägd, internationell kafékedja som satte standarden för det moderna europeiska kafékonceptet i Sverige – själva bilden av hur, var och när vi fikar i stadsmiljö. Det första Wayne's Coffee-kaféet öppnade i Stockholm 1994 och idag har kedjan 40 000 kafégäster varje dag och verksamhet i sex länder. Wayne’s Coffee är sedan januari 2016 Sveriges första KRAV-certifierade kafékedja.