Skandinaviens ledande cafékedja, Wayne´s Coffee, firar 20 år i år och utökar med nytt café i Solna Centrum

På torsdag den 8 maj kl 10.00 öppnar Wayne’s Coffee ett nytt café i Solna Centrum

- Det här är ett av de många nya caféer vi planerar att öppna i Sverige under året, säger Mats Hörnell, Sverigechef på Wayne´s Coffee.

Vårt fokus är att servera ortens invånare och besökare ett unikt gott kaffe som är stans bästa. I kombination med bakverk, smörgåsar och lättare luncher gjorda på råvaror av högsta kvalitet och en inbjudande attraktiv miljö, är jag övertygad om att vi kommer att attrahera en fikaälskande målgrupp.

- Vi är glada att tillsammans med vår duktiga franchisetagare Jason Tummings få möjligheten att öppna ett café i Solna. Samarbetet inom Wayne’s Coffee bygger på ett gemensamt synsätt om att erbjuda den bästa tänkbara servicen, det bästa kaffet och de smaker och trender som efterfrågas idag. Vi passar t.ex. på att lansera den ombloggade nyheten – Cronut- som är en korsning mellan en croissant och en donut .

Historien om Wayne’s Coffee

Wayne’s Coffee grundades 1994 i Stockholm och firar i år 20-års jubileum. Med inspiration från Nordamerika och Italien utmanade vi de klassiska konditorierna och introducerade ett tidsenligare koncept där folk kunde träffas en tidig morgon såväl som senare på kvällen. Wayne’s Coffee erbjuder människor som lever i en stressig vardag möjligheten att ta en spontan paus, koppla av och träffa sina vänner och bekanta. Idag finns man över hela världen med samma filosofi i varje land, högst kvalité och godast kaffe.

För mer information, kontakta:

Mats Hörnell

Sverigechef, Wayne´s Coffee

Mail: mats.hornell@waynescoffee.com
Mob: 073-813 99 00

Wayne´s Coffee är en internationell cafékedja som föddes ur en dröm om att skapa en ny typ av levande mötesplats. En familjär urban miljö där man kan njuta av umgänget, en god diskussion och något gott att äta och dricka. En mötesplats med rötter i den svenska fikatraditionen, inspirerad av den italienska kaffekulturen kombinerad med den nordamerikanska bakverkstraditionen. Första Wayne's Coffee öppnade i Stockholm 1994 och är idag Skandinaviens ledande cafékedja. Företaget omsätter 520 miljoner med 140 caféer i 6 länder.
Mer information finns på
www.waynescoffee.se