Wayne´s Coffee serverar vin till surdegstoasten

Stockholm, 17 december, 2009 – Wayne's Coffee serverar öl och vin till sina gäster i sitt pilotcafé på Sveavägen 55 i Stockholm. Cafékedjan har alltid haft ambitionen att vidareutveckla den svenska fikakulturen och vara en naturlig mötesplats. Wayne´s Coffee provar nu att utöka sitt utbud för att ytterligare skapa förutsättningar för ett socialt umgänge.

Wayne´s Coffee har drivit caféer sedan 1994 och efterfrågan på konceptet är stort både i Sverige och internationellt. Företagets Shopping Latte är välkänd runt om i landet. För de mindre stressade stadsbor har sannolikt en kaffe och Wayne´s Coffees muffins eller bagels inneburit en avkopplande paus i goda vänners lag. Från och med 18 december kan nu stockholmaren ta ett glas vin till surdegstoasten och avsluta sitt besök men en perfekt espresso, men bara på Wayne´s Coffee på Sveavägen 55.

- Detta café är en spännande testenhet för oss och passar bra för ett test med vin och öl. Vi har länge diskuterat ett test internt. Våra gäster är mestadels heltidsarbetande stadsbor. För många av dem är alkohol i måttliga mängder ett naturligt inslag i umgänget med vänner. Vi är väldigt måna om vår cafétradition och det är viktigt att detta tydligt ses som ett test för komplement till existerande utbud. Det finns inga planer att lansera alkohol i resterande caféer, och vi följer utvecklingen noggrant, säger Carl Reinestam Marknadschef på Wayne´s Coffee.

Caféet drivs i franchiseregi och har ny ägare sedan 1:a november i år.

-Det är enormt roligt att få erbjuda våra gäster vin och öl till sandwichen, säger Darko Hasan, Wayne´s Coffee Sveavägen 55. Vi hoppas att dagens gäster kan bjuda med sig nya vänner, stanna lite längre och inte känna sig tvingade att gå vidare. Det är smickrande att få ansvaret att driva caféverksamheten med dessa förutsättningar och vi har varit mycket noga med att sortimentet ska motsvara de förväntningar som gästerna har på Wayne´s Coffees produkter, fortsätter Darko.

Den 18 december kan första gästerna på Wayne´s Coffee njuta av ett glas vin vid sitt cafébesök på Sveavägen 55 i Stockholm.

För ytterligare information kontakta:

Wayne´s Coffee

Carl Reinestam, Marknadschef

Mobil: 076–148 88 55

carl.reinestam@waynescoffee.com

Om Wayne´s Coffee:

Wayne´s Coffee är en internationell cafékedja som föddes ur en dröm om att skapa en ny typ av levande mötesplats. En familjär urban miljö där man kan njuta av umgänget, en god diskussion och något gott att äta och dricka. En mötesplats med rötter i den svenska fikatraditionen, inspirerad av den italienska kaffekulturen kombinerad med den nordamerikanska bakverkstraditionen. Första Wayne's Coffee öppnade i Stockholm 1994 och är idag Skandinaviens ledande cafékedja. Företaget driver över 100 caféer i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Polen och Estland.  www.waynescoffee.se